اسم

این روزها مشغول انتخاب اسم هستم، ماز میخواد اسم سیب کوچولو ایرانی بشه و من آلمانی. تصمیم گرفتیم یکی از اسم ها آلمانی و یکی ایرانی باشه.


انتخاب اسم خیلی سخته، جالب هست که ماز به اسمهای من هم گیر میده در حالی که من تو اسم های ایرانی اون دخالت نمی کنم.


اسم هایی که دوست دارم :

Emma , Sofia, Hanna, Leah, Lena, Lara, Laura,  Leni, Luna, Rosaline, Nixie, Ylvi, Kira,  Eda, Nina, Nika


اما به نظرم Ottilia خیلی قشنگه.


۲۱ هفته و ۳ روز گذشته  


 

 دارم چاق میشم

 


نظرات 13 + ارسال نظر
نسیم چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 12:41 http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
معمولا پرستار و پزشک نمیاد برای یه سازمان داوطلبانه وقت بذاره اونم یه سازمان خر تو الاغ مثل هلال احمر که نیروهاش پشیزی براش ارزش نداره.آیین نامه هست هزینه ایاب و ذهاب که به پزشکی که ماموریت بیاد روزی ۹۰۰ هزار تومن می دن و تیم واکنش سریع روزی۶۰۰ هزارتومن.کارای هلال احمر خیلی ریسک داره البته پزشک و پرستارم داریم مثلا دکتر محمود آلاشتی از پزشکای خوب جمعیت نجاتگر۱ هستش۱۸ ساله تو سازمانه هر جور ماموریت و ریسکی هم باشه پایه س حتی سرقضیه پلاسکو هم بود به عنوان تیم آنست(سگ های زنده یاب)کم پیدا میشه پزشک خاکی که جانش رو به خطر بندازه البته بچه ها هم علمی آموزش می بینن هلال احمر فقط قسمت درمانیش نیس اون IV هم که گفتن برای اینه که مثلا اگه یه وقت مصدوم زیرآواره قبل از برداشتن جسم سنگین و قبل از این که آنزیم محترم میوگلوبین بکشتش خونش رو رقیق کنیم.البته این جا این کارا رو بیشتر آقایونو می فرستن.نجات در سیلاب داریم نجات در کوهستان داریم سیلاب داریم حمایت های روانی داریم خیلی چیزا هست.مثلا اسکان اضطراری خودش کلی پلان کشیدن و بررسی شرایط داره.

سلام
جالبه

:) سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 11:15

انشاءالله به سلامتی به دنیا بیاد

زیر سایه بابا و مامانش بزرگ بشه

و قدمش نیک باشه براتون

ممنونم عزیزم

نسیم سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 03:34 http://www.mannevesht73.blogfa.com

راستی من الان تازه دیدم "ادامه مطلب " داره پستت....
تا باشه از این چاق شدنا خیلی خوش فرم و متعادل چاق شدی اگه من قرار بود چاق شم سه برابر می شدم با شکم و پهلوی خیلی آویزون!تمرینای ورزشی انجام می دی؟

مازیار میگه خیلی چاق شدی باید گوله ات کنم قلت بدم

نسیم سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 03:32 http://www.mannevesht73.blogfa.com

هلال احمر خیلییییی سخت می گیره امتحاناشو.کاشکی قبول شم.من چون عملیاتی بودم خیلی چیزا رو با تجربه خودم نوشتم تو کلاسمون کلا از ۳۰ نفر ۵ یا ۶ نفر درجه امدادی داشتیم بقیه تو عمرشون حتی جامبگ ندیده بودن.خیلی باحال بودن استادمون داشت کار با برانکاردها رو می گفت تموم که می شد میومدن من براشون در مورد جامبگ و کیت احیا می گفتم می گفتم جامبگ باز می گفتن جامبوبگ هرچی می گفتم جامبوبگ به کیسه های یک تُنی میگن باز یادشون می رفت.کاشکی قبول بشم.... به نظر خودم که قبولم....بچه ها برگه هاشون خالی بود یه چیزایی بود حفظی نبود مثلا وظایف سرتیم عملیات.هیچ کس ننوشته بود به عقلشونم خطور نکرده بود وظایف سرتیم چیه یا مشکلات کار با بی سیم. جاابش این بود اومدم به پشت سریم تقلب برسونم جای منو عوض کردن :)))
ببین انقدری واسه این امتحانه استرس داشتم شریان پاره شده جلوم می دیدم اون قدر نمی ترسیدم :)))

خیلی خوبه.
چرا تو ایران از پزشکها و پرستارها برای عملیات نجات و ... استفاده نمی کنند؟

نسیم سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 03:18 http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام دیناجان
امتحان برای هلال احمر بود. دوره پیشرفته گذروندم که شامل چند مبحث بود از جمله ایمنی و آتش نشانی، جزئیات CPR، مدیریت کار گروهی، آناتومی،برخی تروماهای رایج در حوادث، کار با ست های نجات(هولماترو،پنوماتیک،وبر،وتر) به طور خاص کار با اسپریدر و جک هیدرولیک و پنوماتیک، تزریقات و سرم زدن(IM &IV) ، انواع آتل بندی و بانداژ،برخی گره ها، و قرار بودICSداشته باشیم اما چون تا قبل از درجهISAR کاربردی نیست برای ما جایگزینش زنان و زایمان گذاشتن.جالبه اون همه نشستم انواع بیماری های زنان رو حفظ کردم آخر سه تا سوال ساده اومد دوتاشو کامل نوشتم یکیشو چرت و پرت!سه تا سوال که می گم هرکدوم یه نصف صفحه جواب داشتا!یه سوال اقدامات امدادگر در مواجهه با قربانی تجاوز بود یکی هم نشانه های بیماری های زنان و سومی که به طرز احمقانه ای یادم رفته بود بخونم این بود که بندناف رو از چه ناحیه ای گره می زنیم.جوابشو نمی دونستم فقط در مورد این که بند ناف رو از دوناحیه با کلیپس یا نخ مسدود می کنیم که جنین دچارپرخونی نشه یا تمام خون به جفت نره این چیزا رو گفتم فکر نکنه نخوندم.شاید باورت نشه بچه ها برگه هاشون خالی بود یکی هم گریه می کرد.پارسال از ۴۰ نفردختر فقط۱۰ تا این امتحانوقبول شدن و از ۴۰ تا پسر هیچ کس قبول نشد!از ۸۰ نفر فقط ۱۰ نفر قبولی!!!به خیر بگذره!

سلام عزیزم
حتما قبول میشی

پونه دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 16:15

سلام خوبی
اینستا داری میشه آدرسش رو بزاری
ممنون

سلام
ممنونم، اینستاگرامم شخصی هست

:) دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 00:50

آرزو میکنم
لبخند مهمون لبهاتون بشه.
شادی از در و دیواره قلبتون
سرازیر بشه.
سلامتی مهمون دائمی محفل
خانواده تون بشه.
امیدوارم
ساز دنیا کوکه خواسته های
قلبی شما بشه.
الهی آمین...

:) یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 13:14

راستی دینا جان اسم من حانیه هست ؛)

یعنی مهربان، دارنده احساسات و عاطفه

یکی از اسم ها Hannaهست معنیش یعنی چی؟

هانا یعنی مهربانی، لطف، رحمت، فیض، فضل
من فقط مهربانیشو به فارسی می دونستم، بقیه رو الان ماز گفتش

:) یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 13:06

چه معنی خوبی داره

اسم ایرانی هم خوبه معنی های خوبی داره

نسیم یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 04:33 http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام مرسی زمانی وبلاگ شاخی بود این
خوب کاری می کنی که بنده شوهر نیستی از همه مردا بدم میاد
اوتیلیابانو هم امیدوارم به سلامتی به دنیا بیاد و بزرگ شه آفرین به مامان عاقلش.
من الان دارم فکر می کنم Trendelenburg position آخه چه معادل فارسی داره هنگم درس زنان و زایمان همش انگلیسیه امیدوارم یادم بمونه قلبمو دارم قورت می دم همش الان

سلام
ممنونم، وضعیت ترندلنبرگ واقعا به فارسی چی میشه؟
چرا نگرانی؟ اخه ادبیات که با زنان و زایمان کاری نداره؟

نسیم شنبه 24 تیر 1396 ساعت 02:29 http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
آره نامردیه اون وبلاگو خیلی دوس داشتم قالبشو خودم درست کرده بودم
این وبلاگی که گذاشتم هم قدیمیه ولی الان حوصله نوشتن ندارم خیلی خسته ام و شدیدا دچار بی خوابی گزارش ماموریتامم که برای آرشیو شخصی می نویسم رو ننوشتم چه برسه وبلاگ
+البته اگر از ایران ببریش می تونه بره دنبال علاقه ش چون اینجا از مدارس آدمیزادی خبری نیس اونجا جیمنازیوم این چیزا دارین اینجا فقط بلدن آدمو تو خیابون ببینن بگن هههه کی تو رو دانشگاه راه داده کسی توقع نداره موفق باشیم برای شوهر دادنمون برنامه ریزی می کنن فقط.مامان سف و سختی هم باشی هی کلاس زبان و این چیزا بذاریش می گه چقدر گیر می دی مامان خسته شدم.وضع مدارس غیر انتفاعی رم که خودت در جریانی دیدی فامیلتونو
+لونا و رزالین قشنگه به نظرم
مواظب خودت باش
می بوسمت

سلام
این وبلاگم که گذاشتی خیلی قشنگه

برنامه ی ماز یکم بهم ریخته است اما تصمیم من اینکه اوتیلیا رو تو آلمان بدنیا بیارم و اونجا زندگی کنیم چه ماز بیاد و چه نیاد

نسیم جمعه 23 تیر 1396 ساعت 20:47 http://www.mannevesht73.blogfa.com

سلام
پرشین بلاگ وبلاگ عزیزم رو از بین برده خود وبلاگم موجوده اما به پنل کاربریم دسترسی نمی ده!
به سلامتی
اما و لونا و ادا آلمانی ان؟ آخه تو آثار آمریکایی و انگلیسی دیدم این اسما رو
اسپانیایی هم داره Luna
یه ترانه اسپانیایی از مکانو هست hijo de la luna
قدمش سلامت
به این فکر می کردم که تخصص دخترت چی میشه نسل شما کلا پزشک میشن انگار :))

سلام
چقدر سخت بلاگ اسکای خوبه
ریشه کلمه luna لاتین هست. ریشه Eda آلمانی هست.

تخصصش؟
من دوست دارم تو هر چیزی که بهش علاقه داره، موفق بشه.

:) جمعه 23 تیر 1396 ساعت 15:05

ماشاءالله چاق شدی ها :)

اسم مهنا هم خوشگله معنی اش یعنی شایسته ؛)

معنی Ottiliaیعنی چی؟

الهی همیشه سلامت و برقرار باشی

راستی دینا جان من وبم رو حذف کردم، یه شخص دیگه با آدرس وبم برای خودش وب ساخته چون دیدم لینکم کردی گفتم بهت بگم من دیگه نمینویسم.

خیلی چاق شدم
Ottilie یعنی خوشبختی، موفقیت در نبرد، اسم مخففشم میشه tilli.
اسمشو خیلی دوست دارم ولی ماز میگه خوب نیست.
مرسی از اینکه گفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد