بارداری

در راستای عجایب ایرانی ها، بارداری و نحوه ی برخورد با یک مادر باردار هست. 

این خیلی توقع زیادی هست که ۹ ماه تمام یه جا بشینی و فقط غذاهای خاص بخوری و هیچ کاری نکنی، مبادا بچه طوریش بشه ! تفکر واقعا افراطی هست.

البته زیاد شنیدم از مردم که چون سخت باردار میشن و مشکلات زیادی قبلش دارن، برای همین همیشه نگرانند تا بلایی سر بچه بیادش.

جالبه وقتی مخالف نظر همه، تو به زندگی عادی برمی گردی و میری مطب و کار می کنی و ورزش می کنی و شام درست می کنی و رژیم غذاییت رو رعایت می کنی ! واقعا چه مسئله ای هست.

تا یک خانم باردار میشه روند زندگیش رو به زور مختل می کنند، راه نرو، ندو، لانچ نرو، اسکوات نرو، وای وای کرانچ که دیگه اصلا و ...

راستش‌ خانم های ایرانی یکم زیادی لوس هستند و همه چی باید مطابق میلشون باشه و این باعث بوجود اومدن خیلی مشکلات میشه.

خیلی حرفها هست که میخوام بنویسم ولی حوصله ندارم و ترجیح میدم کتاب بخونم.


دوست دارم زودتر برگردم المان،‌تا زندگیمو راحت تر جلو ببرم.

نظرات 7 + ارسال نظر
دل آرام سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 16:10

به ورزشکار بودن ربط نداره
من ورزشکار بودم مربی ام ولی مجبور شدم به خاطر شرایطم نه ماه بخوابم تو خونه

بسته به بدن و امادگی و جنین و ... داره.

حنّا دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 19:21 http://maknunat-e-maktub.blogsky.com

سلام
باید بگم همه این جوری نیستن و البته شاید خیلیا هنوز نمیدونن که بعضی فعالیتا باعث سقط بچه میشه ...درست مثل کوه نوردی که عروس عموی بنده رو به لکه بینی در ماه اول بارداری انداخته بود و موتور سواری یکی از اقوام دیگه مون که باعث سقط بچه بی گناهش قبل چهار ماهگی شد.
پس این سخت گیری ها زیادم بی جا و بی راه نیست؛
به عبارتی این جور اتفاقا برای همه نمی افته
ولی رعایت کردنش شرط عقله.
خیلیاهم از نظر جسمی ضعیفن
مثل زن دایی بنده که با زلزله مشهد از روی تخت افتاد و نزدیک بود بچه شو از دست بده.

سلام
برای فردی که تا حالا ورزش نکرده و زندگی روتینش خیلی ساکن بوده، باید هنگام بارداری با احتیاط بره سمت ورزش. اما کسی که سالهاست ورزش می کنه، نمی تونه فقط دراز بکشه و هیچکاری نکنه، به نظرم اسیب بی تحرکی تو این موارد بیشتره.

دل آرام سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 ساعت 17:47

بسته به شرایط مادره
من تکون میخوردم درد شدید داشتم، درد زایمان هم دو بار زودتر اومد سراغم
یه بار بابت اینکه فعالیت رو زیاد کردم یه بارم عصبی شدم چند تا لباس هم شستم و خیلی راه رفتم
همکارام تا روز آخر اومدن سرکار

چه جالب

نل چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 21:19

دینا جان.این جدیدا باب شده..حدود ۱۰ساله..شایدم کمتر...
اینکه باید رژیم خاصی باشه..طرف دوماهه باردار بوده نمیدونسته.تا میتونسته فلفل میخورده.هیچی نشده.بعد تا فهمیده بارداره دیگه فلفل لب نمیزنه.کلا حذف کرده!!!
یعنی افراااط..
حتمااا تحت نظر پزشک خاصی...(حالا پزشک قبول دارم اما اینکه دیگه خیلییییی افراطی باشه نه)
رژیم غذایی و استراحت و.... .
اصن وضعی دااغون..
بعد کسی هم نخواد رعایت کنه و‌بخواد روند زندگی خوبشو داشته باشه.میگن: بیفکره!

اتفاقا بنظرم اینهمههه رعایتهای بیجا باعث اینهمه امراض شده توی بچه ها و‌مادرها...زایمانهای زودرس....خب اصن تحرک نداره مادر که...باعث سنگینی زیادی میشه...
بچه ها بدنیا میان بیمارن..چون موادغذایی کامل نرسیده بهشون..
افتضاحه روندی که پیش گرفتن‌‌...
تنها چیزی که خیلی قبولش دارم اینکه باید سعی بشه از امواج مغناطیس و الکتریکی دور باشه مادر و بچه... ‌چون ما خودمون طبق قوانین‌اثبات کردیم که چه حجم امواج داره هر ثانیه بهمون وارد میشه و چه اثراتی داره متاسفانه‌.‌..


شاد باشی با نی نی..طبیعیه.اذیت نکن خودتو.زندگی دوست داشتنیتو ادامه بده:)

دقیقا زیاده روی، افراط، تفریط
باید تعادل باشه

باران چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 09:20 http://hezaro1shabebarane.mihanblog.com/

خخخ من اینجوریم همش نگرانم برا یه زنه حامله که چیزیش نشه

جای نگرانی نداره
نگران نباش، شاید هیچوقت پیش نیادش

:) شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 22:18

سلام مامان خانوم گل

انشاءالله هرجا زیر آسمون خدا هستی دلت شاد باشه خانومی

سلام گلم
ممنون

نبکا شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 21:45

خیلی با این موافقم.من خودم تا ماه آخر بارداری سر کار میرفتم.و کوهنورد هم بودم.البته آخرها کمتر میرفتم.اما همه کاری از خرید و تمیز کاری و...و حتی کارای سنگین انجام میدادم.به نظرم یک جا نشینی خیلی اشتباهه و به ضرر خود فرد.بچه اگه قرار باشه بیفته که با استراحت مطلق هم میفته...ب

باهات موافقم، الان که به روتین برگشتم حالم خیلی خیلی بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد