گل گاو زبان

من راستش کلا گل گاو زبان رو نمیشناسم و فقط طی عمرم یه بار تی بگشو استفاده کردم. از وقتی اومدم ایران گفتم که بذار بخورمش و تو قفسه ی ادویه اینها یه ظرف بود توش چیزای سیاه و خرد شده و اینها داشت، منم فکر کردم گل گاو زبانه و ریختم تو چایی. خیلی هم طعمش شبیه به گل گاو زبان بود. هر چند وقت یه بارم برای خودم گل گاو زبان درست می کردم یا تو اب دیتوکس می ریختم. 

امشب که رفتم گل گاو زبان درست کنم مازیارم تو اشپزخانه بود و وقتی دید من ظرف گل گاو زبانو برداشتم گفت با لیمو عمانی چیکار داری؟ منم با جدیت گفتم این گل گاو زبانه. اونم رفت و از تو کمد یه جعبه اورد بیرون و درش رو باز کرد و گفت این گل گاو زبانه، عین گله، رنگشم بنفشه. بعد از اینکه حسابی منو حالی کرد نشست به خندیدن و سر به سر گذاشتنم.

من فکر می کردم لیمو عمانی فقط گرد و چوبیه و رنگشم کرم قهوه ای روشنه ولی این کاملا تیره و سیاه بود و خرد شده و تکه های متفاوتی داشتش. خیلی ناراحتم، طفلکی لیمو عمانی 

یعنی واقعا گل گاو زبان نبود؟

نظرات 8 + ارسال نظر
نسیم پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 ساعت 10:33 http://www.kharnebesht.blogsky.com

وااااای کلی خندیدم وسط کتابخونه

فرزانه شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 13:00 http://baghanar.blogsky.com/

البته نگران نباش معمولا گل گاو زبان به همراه لیمو عمانی و کمی نبات دم می شه خیلی هم بیراه نرفتی

جدا؟ چه جالب نبات هم خیلی دوست دارم.
چایی گلاب با نبات

لبخند ماه سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 10:42 http://Www.niloofaraaneh.blogsky.com

چه جالب..
اونم مزیت داره عزیز

بهارخانم دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 21:33

سنبل الطیب یا نام دیگش علف گربه است. ریشه یه گیاهیه البته قبل از اینگه از عطاری بخرین پیشنهاد میدم همون جا بوش کنید چون بوی خیلی تندی داره و بعضیا نمیتونن تحملش کنن.

چه جالب مرسی که بهم اگاهی دادی.

بهارخانم دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 17:39

خیلی خوب بود
گل گاوزبون + سنبل الطیب و با هم دم می کنن که میگن فوقالعاده ارامشبخشه . البته توش چند قطره لیمو ترش بچکونید رنگش خیلی قشنگ می شه .
ولی من همون بابونه و عسلم و می خورم و گاهی هم سب و دارچین و عسل .

سنبل الطیب چی هست؟ بابونه هم تا حالا نخوردم
باید یه روز برم مغازه ادویه فروشی

زرین دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 10:31

سلام خانومی .
گل گاو ربان کجا ولیمو عمانی کجا..کلی خندیدم..
روانشناس باشی وگل گاوزبان را نشناسی؟
بابا گل گاو زبان که درمان همه بیماریهای روانی وافسردگی هست..
البته من اعتقادی به گیاهان دارویی ندارم.شوخی کردم.
از خودت بیشتر بنویس.اهل کجایی؟مثل اینکه ایرانی نیستی؟

سلام گلم
مزه هاشون خیلی شبیه همه، مگه نه؟
من روانپزشکم و راستش زیاد با گل ها بخصوص گل گاو زبان اشنا نیستم.
تو یه پست از خودم مینویسم.

:) دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 10:17 http://my-netbook.blogsky.com

گل گاو زبان عالیه من چند بار فقط استفاده کردم :)
ولی لیمو توچای دوس دارم :)

لیمو تو چای خیلی خوشمزه است

نل دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت 02:14

اخی...چه باحال..اونها پره هیا لیمو عمانی بوده..اتفاقا من بعد چندسال ماه پیش چای لیمو خوردم و حسااااااااابی چسبید...
دلم خاست...

شادباشی دینا جان

پره هم جزیش بود ولی کلا همه اش تیره ی تیره بود. طعمش جالبه فقط سوتی بدی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد